
Incarcarea normala pe baza de curent alternativ (AC) se poate face la statiile de incarcare domestice, montate pe perete, care, de obicei, asigura o incarcare de pana la 22 kW (in functie de regiune). Timpul de incarcare (AC) depinde si de capacitatea si de starea de uzura a bateriei, precum si de capacitatea incarcatorului de bord al autovehiculului. Incarcatorul de bord transforma energia AC din cutia de perete in energie continua (DC), care poate fi stocata in baterie. De exemplu, Hyundai KONA Electric poate fi incarcat complet in 7 ore si 30 de minute cu incarcatorul trifazic de 10,5 kW, disponibil optional, ideal pentru incarcarea peste noapte. IONIQ Plug-in, cu o baterie mai mica si cu un incarcator de bord de 3,3 kW, poate fi incarcat in 2 ore si 15 minute. Incarcarea rapida (DC) este de obicei disponibila numai pentru BEV-uri, cum ar fi Hyundai KONA Electric. Majoritatea statiilor de incarcare rapida asigura un nivel de incarcare de peste 22 kW, unele statii oferind o incarcare de pana la 150 kW (in viitor, statiile de incarcare rapida vor livra chiar si pana la 350 kW). Cu aceasta putere suplimentara, majoritatea statiilor de incarcare rapida pot asigura o capacitate de incarcare a bateriei intre 20% - 80% in mai putin de o ora. Desigur, acest aspect poate varia in functie de statie, dar si de viteza maxima de incarcare pe care o sustine autovehiculul. Este important de mentionat ca, temperaturile scazute pot incetini fluxul de energie electrica si astfel, timpul de incarcare va creste.

















