Atunci cand vorbim despre mobilitatea electrica, exista mai multe tipuri de propulsoare electrificate disponibile astazi pe piata: vehicul complet electric (BEV), vehicul electric hibrid (HEV), vehicul electric plug-in hibrid (PHEV)
BEV
Vehicul complet electric
HEV
Vehicul electric hibrid
PHEV
Vehicul electric plug-in hibrid
BEV-urile, asa cum sunt Hyundai KONA Electric si IONIQ Electric, nu folosesc combustibil si, prin urmare, nu emit noxe.
Mai mult decat atat, nu au nevoie de un ambreiaj sau de o cutie de viteze, ceea ce conduce la reducerea costurilor de intretinere, dar si la accelerarea rapida datorita cuplului instant.
Un vehicul hibrid sau electric hibrid (HEV) este echipat atat cu un motor cu ardere interna, cat si cu unul electric
In functie de modul de conducere, in cazul autovehiculelor precum KONA Hibrid se face comutarea intre motorul electric si cel conventional sau, uneori, pot fi utilizate simultan. Folosind motorul electric pentru a decelera autovehiculul si pentru a recupera energia, un sistem regenerativ de franare incarca bateria. Aceasta energie stocata alimenteaza motorul electric pentru a sustine propulsorul in momentul accelerarii, contribuind astfel la reducerea consumului de combustibil, precum si a emisiilor de CO2.
Un vehicul electric plug-in hibrid (PHEV), asa cum este IONIQ Plug-in, ofera cea mai buna optiune
Electric – atunci cand iti doresti; benzina – atunci cand ai nevoie. Modelele plug-in hibrid au la bord o baterie mai mare (dar nu mai mare ca cea intalnita la autovehiculele BEV), care poate fi reincarcata prin conectare. In plus, dupa ce a fost depasita autonomia electrica, autovehiculul poate fi conectat la o statie de incarcare sau calatoria poate fi continuata pur si simplu cu motorul pe benzina. IONIQ Plug-in functioneaza dupa aceea pe baza unui sistem hibrid complet. In comparatie cu HEV-urile, PHEV-urile ofera autonomie electrica mai mare, astfel incat pentru calatoriile scurte este posibil sa nu fie nevoie sa consumi deloc combustibil.