Mai mult spatiu
In comparatie cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm si are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spatiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atat pentru versiunile hybrid, cat si pentru cele clasice, datorita plasarii ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. In acelasi timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind pana la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate si pana la 1,799 l cu scaunele rabatate.
Dimensiuni (mm):
- lungime: 4.500 (+ 20 mm);
- latime: 1.865 (+ 15 mm);
- inaltime: 1.650 (+ 5 mm);
- ampatament: 2.680 (+ 10 mm);
- consola: fata 895 mm, spate 925 mm;
- spatiu bancheta din spate: 996 (+ 26 mm).
Portbagaj (litri):
- volum minim, cu scaunele ridicate (benzina/ diesel/ benzina 48V/ diesel 48V/ hybrid):
620/ 598/ 577/ 546/ 616;
- volum maxim, cu scaunele rabatate (benzina/ diesel/ benzina 48V/ diesel 48V/ hybrid):
1.799/ 1.777/ 1.756/ 1.725/ 1.795.
Pachet avansat pentru siguranta si asistenta
Noul Tucson integreaza cele mai recente tehnologii, pentru siguranta si asistenta conducatorului auto. Printre acestea se remarca un sistem actualizat cu sapte airbaguri, care include un nou airbag pentru spatiul dintre conducatorul auto si pasagerul din dreapta, o caracteristica unica in cadrul acestui segment. In cazul unei coliziuni, acest sistem de protectie suplimentara contribuie la reducerea leziunilor. In plus, atunci cand airbagurile sunt declansate in urma unui impact frontal sau lateral, sistemul aplica automat frana de urgenta, pentru a reduce riscul unor coliziuni secundare sau multiple.
Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil acum cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii.
Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului, in functie de marcajele de pe carosabil. LFA functioneaza impreuna cu functia de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA), care detecteaza acum atat marginile drumului, cat si liniile.
Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau eventuale semne de oboseala ale conducatorului auto. DAW se activeaza impreuna cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA). LVDA atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care acesta reactioneaza cu intarziere.
In premiera pentru un SUV compact, sistemul de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) ajusteaza automat viteza si mentine distanta fata de alte vehicule din fata, precum si banda de rulare. Functia poate fi activata prin utilizarea butonului dedicat de pe volan. HDA combina sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizand senzori si date de navigatie, pentru a asigura functionarea in conditii optime, dar si pentru a ajusta automat viteza.
O alta caracteristica noua este functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA). Semnele de circulatie sunt recunoscute imediat, iar informatiile sunt afisate atat pe ecranul sistemului de navigatie, cat si pe instrumentarul de bord.
Pentru siguranta sporita, noul Tucson a fost echipat cu o serie de functii care sporesc vizibilitatea. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA) include acum franarea diferentiala, pe langa semnalele vizuale si sonore, pentru a preveni coliziunea in momentul schimbarii benzii. Aceasta functie utilizeaza camera frontala si senzorii radar din spate, pentru a determina pozitia relativa si viteza vehiculelor care se apropie din partea laterala. BCA ofera si asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA). Sistemul RCCA avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.
O dotare unica pentru acest segment este sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM), care afiseaza pe ecranul principal de 10,25’’ zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei. BVM ofera suport suplimentar in conditii meteo nefavorabile. De asemenea, BVM functioneaza impreuna cu sistemul de monitorizare 360° (SVM), pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa si pentru a evita potentialele obstacole.
SVM este, de asemenea, sincronizat cu noul sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA), care este disponibil pentru versiunea hybrid a noului Tucson. RSPA permite parcarea autovehiculului de la distanta, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de access. In momentul detectarii unor obstacole, sistemul avertizeaza sonor si aplica automat frana de urgenta, in cazul in care este necesar.
Noul sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEW), introdus in premiera pentru un SUV compact, avertizeaza pasagerii in cazul in care este detectata prezenta unui alt vehicul in apropiere, in momentul deschiderii portierelor.
In momentul in care modul „Auto” este selectat, sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA) detecteaza noaptea vehiculele care se deplaseaza atat din sensul opus, cat si pe cele care au aceeasi directie de deplasare, comutand astfel de pe faza lunga pe cea scurta, in cazul in care conditiile de drum o impun. Atunci cand nu detecteaza alte vehicule in apropiere, sistemul reactiveaza automat faza lunga, pentru vizibilitate maxima.
Noul sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) monitorizeaza locurile din spate si avertizeaza conducatorul auto daca sunt ocupate la plecare. Mai mult, functia pentru asistenta volumului difuzoarelor pasagerilor din spate (RPSM) reduce volumul difuzoarelor din spate, pentru o calatorie placuta si relaxanta pe distante lungi.
Caracteristici de siguranta activa Hyundai SmartSense:
- Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) [Nou: cu functie de prevenire a coliziunilor in intersectii];
- Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA) [Nou];
- Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) [Nou];
- Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSSC) [Nou: utilizeaza date de navigatie];
- Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA) [Nou];
- Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW/ BCA/ BVM);
- Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA);
- Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) [Nou: disponibil doar pentru versiunile hybrid si plug-in hybrid];
- Sistem de monitorizare 360° (SVM) [actualizat];
- Sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) [Nou];
- Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) [Nou];
- Sistem de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA) [actualizat];
- Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW);
- Sistem de avertizare pentru deplasarea in marsarier (RCCW);
- Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) [Nou];
- Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA).
Clientii care vor opta pentru noul Tucson beneficiaza de pachetul de cinci ani garantie fara limita de kilometri.
Tractiune integrala HTRAC si Terrain Mode
Tractiunea 4×4 si selectorul Terrain Mode, disponibil pentru versiunea hybrid cu transmisie automata, consolideaza caracterul unic al SUV-ului. Sistemul utilizeaza tehnologia HTRAC, care presupune distributia electronica variabila a cuplului, in functie de viteza autovehiculului si de aderenta de care dispune fiecare roata. Pe langa modurile standard de condus, selectorul Terrain Mode permite conducatorilor auto optimizarea tractiunii pe diferite suprafete, cum ar fi zapada, nisip sau noroi, imbunatatind performanta si setarile sistemului HTRAC.
O experienta dinamica de condus
Dezvoltat si testat in Europa, noul Tucson si-a demonstrat potentialul pe terenuri variate (in zonele reci din Suedia, la temperaturile inalte din sudul Spaniei, dar si pe cea mai solicitanta pista de circuit din lume – Nürburgring), etapa finala de testare a modelului SUV desfasurandu-se in Cehia si in Austria. Pentru manevrabilitate sporita, clientii pot opta pentru doua sisteme diferite de suspensie.
Datorita flexibilitatii oferite de sistemul ECS (Electronic Controlled Suspension), echipa tehnica Hyundai a reusit sa ofere o experienta versatila de condus, in functie de preferintele conducatorului auto. Functia ECS modifica automat setarile autovehiculului (de exemplu, suspensia) si monitorizeaza permanent parametrii dinamici (suspensia de tip MacPherson fata si independenta spate; noua generatie a sistemului de directie de tip R-MDPS), cu scopul de a oferi utilizatorului o experienta unica, in functie de modul de condus ales: Normal, Eco sau Sport.
Hyundai a dezvoltat o gama variata de optiuni pentru jante (din otel/ aliaj de 17 inchi sau din aliaj de 18/ 19 inchi), cu o atentie deosebita acordata factorilor precum confort, zgomot si performanta la manevrare. In plus, inginerii Hyundai au obtinut valori scazute pentru rezistenta la rulare, ceea ce contribuie la minimizarea consumului si a emisiilor. Acest aspect reflecta angajamentul companiei de a produce autovehicule eco, fara a compromite insa performanta.
Gama variata de sisteme de propulsie electrificate
Modelul Hyundai dispune de trei versiuni de propulsie electrificata, doua termice si patru optiuni de transmisie. Odata cu lansarea pe piata a versiunilor hybrid, plug-in hybrid si cu sistem mild hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispozitia clientilor cea mai variata gama de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compacta. Pe langa gama electrificata, noul Tucson ofera si o gama de optiuni pe benzina si pe motorina.
Varianta hybrid – care este echipata cu noul motor Smartstream pe benzina de 1,6 litri T-GDi combinat cu un propulsor electric de 44,2 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,49 kWh – ofera 230 CP si cuplu de 350 Nm, fiind disponibil cu tractiune 4×2 sau 4×4, dar si cu transmisie automata in 6 trepte. Acesta este cel mai puternic din noua linie de propulsie Tucson.
In ceea ce priveste tehnologia mild hybrid de 48 V, clientii pot alege intre:
• T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 150 CP si tractiune 4×2;
• T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 180 CP cu tractiune integrala (disponibil optional);
• CRDi Smartstream de 1,6 litri, 136 CP cu tractiune integrala (disponibil optional).
Hyundai a combinat tehnologia mild hybrid de 48 V cu motorul T-GDI de 1,6 litri, care dispune de 150 CP. Aceasta versiune poate fi cuplata la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte (6 iMT) sau cu dublu ambreiaj cu sapte trepte (7 DCT). O alta optiune este T-GDI de 1,6 litri, 180 CP, care, in plus fata de 7DCT cu tractiune integrala va fi oferita cu iMT cu sase trepte si cu tractiune 4×2. Versiunea de 1.6 litri CRDi, mild hybrid de 48 V, 136 CP este disponibila cu 7 DCT si cu tractiune 4×2 sau 4×4.
Atunci cand nu este echipata cu sistemul mild hybrid de 48 V, versiunea „Smartstream” de 1,6 litri T-GDi este disponibila cu 150 CP, transmisie manuala cu sase trepte si cu tractiune 4×2 sau 4×4. Motorul diesel CRDi Smartstream de 1,6 litri va fi disponibil cu 115 CP, transmisie manuala cu sase trepte si cu tractiune 4×2.
Noul motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l foloseste tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration), pentru a optimiza consumul de combustibil. In functie de modul de condus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei. O versiune plug-in hybrid cu un motor T-GDI de 1,6 litri, 265 CP va fi, de asemenea, disponibila pentru clienti. Mai multe detalii vor fi dezvaluite anul urmator.
Noua transmisie manuala inteligenta (iMT) de la Hyundai
iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Mild Hybrid Starter Generator asista motorul termic la plecare, compensand cu necesarul de cuplu motor si de putere.