Hyundai prezinta noul i30 N

  • Noul model Hyundai dispune de un design actualizat, care pune accent pe impactul emotional si pe performanta dinamica;
  • Transmisia N cu dublu ambreiaj umed in 8 trepte (N DCT) este disponibila in premiera pentru un model al gamei Hyundai din Europa;
  • Noile jante forjate din aliaj de 19 inchi sunt mai usoare, in comparatie cu cele existente pentru versiunea anterioara, contribuind astfel la reducerea considerabila a greutatii, pentru o manevrabilitate mai sportiva;
  • Noul model este pregatit atat pentru drumurile publice, cat si pentru circuit.

Lansat in anul 2017, primul model al diviziei de performanta Hyundai N a fost vandut pe piata europeana in peste 25.000 de exemplare. Noul i30 N continua povestea de succes, beneficiind acum de un design modificat, de un tren de rulare actualizat, cat si de componente mai usoare, care contribuie la imbunatatirea agilitatii si a manevrabilitatii. La fel ca versiunea anterioara, autovehiculul este disponibil in variantele hatchback si fastback.

Design actualizat pentru performante dinamice

Designul poate fi descris in trei cuvinte: performanta, emotie, personalitate. Mai mult decat un exercitiu de stil, modificarile realizate au fost dictate in primul rand de performante. Fiecare element a fost dezvoltat pentru a pune in valoare accentele dinamice.

Grila frontala de mari dimensiuni, dar si jantele au fost personalizate cu sigla N. In plus, designul de tip „fagure” specific grilei – inspirat din domeniul aeronautic – a fost optimizat pentru a asigura o racire eficienta a motorului. Printre elementele de design actualizate se numara si farurile cu LED (DRL) in forma literei „V”. De asemenea, colturile exterioare ale barei frontale, dominate de deflectoarele aerodinamice laterale specifice, incorporeaza prizele de aer, care imbunatatesc semnificativ fluxul de aer si reduc turbulentele in pasajele rotilor.

Versiunea hatchback dispune de un design revizuit pentru partea din spate. Personalitatea si sportivitatea sunt accentuate de bara de protectie, de lampile care includ LED-uri cu forma noua, de dubla evacuare si de spoilerul aerodinamic cu stop in forma triunghiulara.

Noul i30 N este disponibil in sapte culori exterioare, printre care Performance Blue, specifica modelelor Hyundai N.

Culori exterioare:

  • Performance Blue
  • Polar White
  • Engine Red
  • Sunset Red
  • Shadow Gray
  • Dark Knight
  • Phantom Black

Noul i30 N dispune, in echiparea standard, de jante din aliaj de 18 inchi. Pachetul „Performance” include elemente de design precum: anvelopele de inalta performanta special realizate pentru i30 N, noile jante forjate din aliaj de 19 inchi, cu cinci spite duble, care sunt mai usoare cu 14,4 kg, in comparatie cu cele existente pentru modelul anterior, contribuind astfel la reducerea considerabila a greutatii, pentru o manevrabilitate mai sportiva.

Interior

Interiorul i30 N este axat pe conectarea conducatorului auto cu autovehiculul. Instrumentarul de bord integreaza afisajul LED, care indica modificarile turatiilor in functie de performanta de condus, oferind detalii despre variatiile temperaturii uleiului de motor. Noul model dispune, de asemenea, de volan si de scaune fata incalzite, dar si de pedale cu insertii metalice. Pentru tapiterie, clientii pot alege intre material textil sau piele de culoare neagra.

i30 N este echipat, in premiera, cu scaune „N” pentru pasagerii din fata (disponibile optional), care sunt cu 2,2 kg mai usoare decat versiunile standard si ofera suport lateral mai bun. Acestea sunt tapitate cu piele si cu material „Alcantara” si personalizate cu insertii in nuanta Performance Blue, respectiv cu sigla N pe tetiera.

Propulsor actualizat pentru performante sporite

Noul i30 N este echipat cu un motor turbo de 2,0 litri, cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte (6 MT) sau, in premiera, la o transmisie cu 8 trepte si dublu ambreiaj umed (N DCT).

In varianta standard, noul i30 N cu 6 MT dezvolta o putere maxima de 250 CP si un cuplu maxim de 353 Nm. In cazul echiparii Performance (optional), motorul dezvolta 280 CP (cu 5 CP mai mult fata de modelul i30 N initial) si este disponibil cu 6 MT sau N DCT. Cuplul maxim al acestei versiuni a crescut cu 39 Nm, ajungand la 392 Nm.

Motorizarea de 280 CP ofera o curba de cuplu aplatizata, care asigura agilitate si acceleratii imbunatatite, pentru experiente sportive atat in utilizarea de zi cu zi, cat si pe circuit. Curba de cuplu aplatizata confera cuplu si putere sporite la turatii mici si permite exploatarea mai eficienta a potentialului motorului in situatii obisnuite de condus. Cuplul motor al modelul i30 N atinge valoarea maxima intre 1.950 si 4.600 rpm, iar puterea maxima este obtinuta la 5.200 rpm. Astfel, acceleratia este imbunatatita la turatii mici si medii, rezultand performante ridicate intr-o varietate de conditii de exploatare.

Noul i30 N cu pachet Performance poate accelera de la 0 la 100 km in 5,9 s (cu 0,2 s mai rapid fata de modelul anterior). Pentru ambele niveluri de echipare viteza maxima este de 250 km/ h.

Transmisia N DCT

Noua transmisie cu dublu ambreiaj umed a fost proiectata pentru a imbina confortul unei transmisii automate cu placerea utilizarii unei transmisii manuale. Conducatorii auto pot selecta modul manual pentru a schimba vitezele cu ajutorul padelelor de pe volan sau a schimbatorului de viteze. Padelele permit utilizatorului sa schimbe vitezele fara a lua mainile de pe volan. In cazul in care conducatorul auto decide sa utilizeze schimbatorul de viteze, acesta dispune de un mod de functionare tipic sportiv pentru schimbarea rapida a treptelor de viteza. N DCT dispune de trei functii noi pentru ajustarea performantei N: N Grin Shift, N Power Shift si N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) elibereaza puterea maxima a motorului si a transmisiei timp de 20 de secunde. Prin accesarea unui buton disponibil pe volan, pe instrumentarul de bord este disponibil un cronometru care indica timpul ramas pana la dezactivarea acestei functii.

N Power Shift (NPS) se activeaza daca pedala de acceleratie este apasata mai mult de 90%, pentru a anihila orice reducere a cuplului motor, prin schimbarea intr-o treapta inferioara si prin maximizarea puterii transmise la roti.

N Track Sense Shift (NTS) recunoaste conditiile de deplasare optime pentru un condus sportiv (de exemplu, pe circuit) si se activeaza automat. Prin selectarea treptei de viteza si a momentului de schimbare potrivite, asigura performante optime, pe care numai un pilot de curse le poate obtine.

La fel ca in cazul versiunii anterioare, sistemul de comanda N Grin ofera clientilor optiunea de a alege intre cinci moduri de condus distincte: Eco, Normal, Sport, N si N Custom. Modurile de condus modifica setarile motorului, ale suspensiei, ale controlului electronic al stabilitatii (ESC), ale diferentialului cu alunecare limitata controlat electronic, ale sunetului de evacuare, ale directiei si ale transmisiei, pentru a le optimiza in functie de conditiile de deplasare. In modul N Custom conducatorii auto pot selecta setarile Eco, Normal, Sport si Sport+, pentru fiecare componenta, in functie de preferinte si de conditiile de deplasare.

Comportament rutier si manevrabilitate

Sistemele de directie si de suspensie au fost recalibrate, pentru comportament rutier si pentru manevrabilitate imbunatatite, indiferent de tipul de transmisie din dotare.

Clientii care opteaza pentru pachetul Performance pot beneficia de diferential cu alunecare limitata controlat electronic (eLSD). In plus, marimea discurilor de frana fata a crescut de la 345 la 360 mm, pentru performante de franare sporite.

Mai multa siguranta

Noul i30 N include mai multe sisteme de siguranta activa si de asistenta Hyundai SmartSense. Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) dispune acum de functia pentru detectarea pietonilor (FCA-P). Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului. Versiunea hatchback a noului i30 N cu N DCT este echipata cu sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA-R), care poate activa franele pentru a preveni o coliziune in momentul schimbarii benzii de deplasare. In mod similar, sistemul de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA), disponibil si pentru versiunea hatchback cu N DCT, avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.

Echipamentele de siguranta Hyundai SmartSense:

  • [NOU] Sistem de asistenta la coliziunile frontale cu detectare pietoni (FCA-P);
  • [NOU] Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA);
  • [NOU] Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW) (doar pentru versiunea hatchback);
  • [NOU] Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCA-R) (doar pentru DCT; doar pentru versiunea hatchback);
  • [NOU] Sistem de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW) (doar pentru versiunea hatchback);
  • [NOU] Sistem de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) (doar pentru DCT; doar pentru versiunea hatchback).

Noul i30 N dispune de sistemul eCall, care poate fi activat manual pentru asistenta sau automat in cazul unui accident in care s-au declansat airbag-urile.

Tehnologie si conectivitate

Modelul este prevazut cu un sistem de inregistrare a datelor privind performantele, care permite monitorizarea si imbunatatirea competentelor de pilotaj. Aceasta functie salveaza si afiseaza date despre condus, cum ar fi puterea, cuplul si presiunea de supraalimentare. De asemenea, include si un cronometru pentru monitorizarea timpului pe turul de circuit.

Optional, noul i30 N poate fi echipat cu sistem de navigatie de 10,25 inchi, care include Apple CarPlay si Android Auto. Pentru noul model va fi disponibila cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink, prin intermediul careia clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi nivelul de combustibil.

DETALII TEHNICE Noul i30 N Noul i30 N, pachet Performance

 

Motor 2,0 T-GDi 2,0 T-Gdi
Transmisie 6 MT 6 MT sau N DCT
Putere (CP) 250 280
Cuplu maxim (Nm) 353 392
Viteza maxima (km/ h) 250 250
error: