Printre celelalte echipamente de confort disponibile pentru noua generatie a modelului, se numara: sistemul dual pentru incarcare wireless, de mare viteza; priza USB de tip C (max. 27 W); tava de sterilizare UV-C (asigura sterilizarea usoara a obiectelor utilizate frecvent, cum ar fi telefoanele mobile, portofelele etc).
Functia OTA permite actualizari software, pentru a oferi o experienta la volan mai sigura si mai confortabila, fara a fi necesara o vizita la service-ul Hyundai.
Un alt echipament in premiera in aceasta clasa este Digital Key 2, pentru pornirea si controlul de la distanta al autovehiculului prin intermediul smartphone-ului, utilizand tehnologiile Near-Field Communication (NFC), Bluetooth low Energy (BLE) si Ultra-WB (UWB).
Tehnologii avansate pentru siguranta si pentru asistenta conducatorului auto
Noul SANTA FE este echipat cu o gama variata de sisteme pentru siguranta si pentru asistenta conducatorului auto, oferind o experienta sigura si confortabila la volan.
Forward Collision Avoidance 2 aplica automat o forta de franare, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci cand o coliziune este inevitabila. Cu ajutorul camerei frontale montate pe parbriz, Lane Following Assist 2 mentine autovehiculul pe mijlocul benzii de rulare. Driver Attention Warning monitorizeaza stilul de condus si poate avertiza conducatorul auto, daca este cazul. Navigation-based Smart Cruise Control 2 anticipeaza curbele sau liniile drepte pe autostrada, regland viteza autovehiculului. Highway Driving Assist 2 permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, oferind suport conducatorului auto in momentul depasirii vehiculelor care se deplaseaza cu viteza redusa.
Noul SANTA FE dispune si de alte sisteme avansate de asistenta pentru conducatorul auto, cum ar fi: Radar-based Rear Occupant Alert, Intelligent Speed Limit Assist, Rear View Monitor, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, Front/ Rear Parking Distance Warning, Surround View Monitor, Remote Smart Parking Assist, Safe Exit Assist.
Gama variata de motorizari
Pe piata din Coreea/ America de Nord, noul SANTA FE va fi disponibil cu doua variante de motorizare. Motorizarea turbo pe benzina – 2,5 l (Theta III 2,5 T GDI – 8 DCT) dezvolta o putere maxima de 281 CP si un cuplu maxim de 421,7 Nm. Motorizarea hybrid – 1,6 l (Gamma III 1,6 T GDI HEV – 6 AT) dezvolta o putere maxima de 180 CP si un cuplu maxim de 264,8 Nm.
In Europa, noul SANTA FE va fi disponibil in doua variante: hybrid – 1,6 l (Gamma III 1,6 T-GDI HEV – 6 AT) si plug-in hybrid – 1,6 l (Gamma III 1,6 T-GDI PHEV – 6 AT), care dezvolta o putere maxima de 160 CP, respectiv un cuplu maxim de 264,8 Nm.
In alte regiuni, noul SANTA FE va fi disponibil si cu o motorizare pe benzina – 2,5 l (Theta III 2,5 GDI – 8 AT), care dezvolta o putere maxima de 194 CP si un cuplu maxim de 246,1 Nm.[1]
Noul SANTA FE va fi lansat in Coreea in cea de-a doua jumatate a acestui an, iar in America de Nord/ Europa in prima jumatate a anului viitor. Pe piata din Romania, cea de-a cincea generatie a modelului va fi disponibila incepand cu a doua jumatate a anului 2024. Premiera nord-americana va avea loc la Salonul Auto de la Los Angeles din 2023.
„SANTA FE a fost primul nostru SUV comercializat in SUA. Astazi, detinem un portofoliu recunoscut si apreciat, format din 14 modele SUV cu motorizare termica, electrica, hybrid, plug-in hybrid si fuel cell”, a declarat José Muñoz, President and Global Chief Operating Officer – Hyundai Motor Company. „Cu noul SANTA FE, continuam transformarea impresionanta a marcii Hyundai si a segmentului SUV in general. Noul SANTA FE este partenerul perfect pentru utilizarea zilnica, cu o abordare moderna, premium.”
Conceptul XRT
Cu aceasta ocazie, Hyundai prezinta si conceptul XRT. Proiectat pentru a traversa suprafetele dificile, XRT se adreseaza celor care doresc sa descopere frumusetile naturii, oferind un plus de utilitate si de functionalitate iubitorilor de drumetii.
Specificatii |
Noul SANTA FE |
Motorizari |
Theta III 2,5 GDI (8 AT) |
Putere maxima motor de 194 CP
si cuplu maxim de 25,1 kgf·m |
Theta III 2,5T GDI (8 DCT) |
Putere maxima motor de 281 CP
si cuplu maxim de 43,0 kgf·m |
Gamma III 1,6 T-GDI
HEV (6 AT) |
Putere maxima – 180 CP
Cuplu maxim – 264,8 Nm |
Gamma III 1,6 T-GDI PHEV (6 AT) |
Putere maxima – 160 CP
Cuplu maxim – 264,8 Nm |
Dimensiuni |
Lungime |
4.830 mm |
Latime |
1.900 mm |
Inaltime |
Plafon: 1.720 mm/ suport plafon: 1.770 mm
Plafon: 1.730 mm/ suport plafon: 1.780 mm (versiunea Calligraphy) |
Ampatament |
2.815 mm |
Spatiu pentru cap
(normal/ plafon solar) |
Fata |
1.045/ 1.020 mm |
Al doilea rand |
1.030/ 1.007 mm |
Al treilea rand |
958 mm |
Spatiu pentru picioare |
Fata |
1.052 mm |
Al doilea rand |
1.075 mm |
Al treilea rand |
761 mm |
Spatiu pentru umeri |
Fata |
1.511 mm |
Al doilea rand |
1.475 mm |
Al treilea rand |
1.360 mm |
Volum de incarcare/ latimea de deschidere a hayonului: |
725 l[2]/ 1.275 mm
(+91 l/ +145 mm fata de modelul anterior SANTA FE) |
Motorizari |
2,5 GDI |
2,5 T-GDI |
1,6 T-GDI HEV |
1,6 T-GDI PHEV |
Masa (kg) |
2.060 |
2.155 |
2.225 |
2.295 |
0 – 100 km/ h (s) |
11,5 |
8,0 |
9,5 |
9,1 |
Viteza maxima (km/ h) |
198 |
210 (F/C) |
190 |
190 |
Consumul de combustibil (km/ ?) |
– |
11,0 |
15,5 |
37 g/ km |
Anvelope |
235/ 60R 18; 255/ 45R 20; 255/ 45R 21 |
Sistem de franare |
Fata |
Spate |
Culori exterior |
10 culori exterioare pe pietele globale: Abyss Black Pearl, Creamy White Pearl, Creamy White Matte, Typhoon Silver Metallic, Magnetic Gray Metallic, Ocado Green Pearl, Terracotta Orange, Cyber Sage Pearl, Earthy Brass Metallic Matte, Pebble Blue Pearl
11 culori exterioare in America de Nord: Phantom Black, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Ecotronic Gray Pearl, Ecotronic Gray Matte, Ultimate Red Metallic, Earthy Brass Metallic Matte, Atlantis Blue Pearl, Hampton Gray, Terracotta Orange, Rockwood Green Pearl |
Culori interior |
Obsidian Black, Supersonic Gray, Pecan Brown, Forest Green si Black Ink. |
[1] Valorile pot varia in functie de tara/ regiune.
[2] Conform standardelor VDA