Hyundai Motor Group prezinta strategia privind vehiculele bazate pe software

Cu aceasta ocazieau fost dezvaluite si planurile Grupului de a transforma experienta clientilor pe intreaga durata de exploatare a vehiculului si de a oferi o noua perspectiva asupra mobilitatii, prin evolutia continua a tehnologiei software

Datorita mobilitatii si tehnologiilor software, aflate intr-o continua evolutie, autovehiculele – chiar si cele deja vandute – vor fi in permanenta actualizate(inclusiv functiile de siguranta, confort, conectivitate si de securitate, precum si performantele vehiculului).Avand la baza platforma EV de noua generatie, controlerul integrat si un sistem de operare pentru vehicule (ccOS) dezvoltat intern, toate vehiculele Grupului vor permite actualizari Over-the-Air(OTA) ale software-ului pana in 2025.

Obiectivul Hyundai Motor Groupla nivel global este ca, pana in 2025, 20 de milioane de vehicule sa utilizeze serviciile de conectare online. Vehiculele conectate, echipate cu functii de telecomunicatii de ultima generatie,vor oferi clientilor servicii personalizate (de ex.: abonamente software). Mai mult, datele online ale vehiculelor vor fi partajate cu viitoarele solutii de mobilitate ale Grupului, cum ar fi vehiculele utilitare (PBV), mobilitatea aeriana avansata (AAM), taxiurile autonome si robotii. Prin infiintarea unei noi platforme de date, vor fi oferite servicii inovatoare, prin conectarea si prelucrarea diferitelor informatii generate pe parcursul duratei de utilizare a vehiculelor, precum si prin promovarea unui ecosistem deschis, in parteneriat cu diferite sectoare, precum logistica si domeniul hotelier.

De asemenea, Grupul va investi semnificativ in tehnologia software, pentru a integra tehnologii hardware si software si pentru a imbunatati, respectiv internaliza capabilitatile tehnologice de mobilitate. Pana in anul 2030, obiectivul Grupuluieste de a investi 18 trilioane de won (12,83 miliarde USD)in resurse, cum ar fi infiintarea unui nou centru global de software, care sa sporeasca capabilitatile software si sa accelereze dezvoltarea vehiculelor bazate pe software.

Actualizari OTA ale software-ului pentru toate modelele Hyundai Motor Group pana in 2025

Incepand cu anul 2023, modelele noi fabricate in cadrul Grupului(atat cele electrice, cat si cele cu motor cu ardere interna) vor putea beneficia de actualizari software OTA, urmand ca pana in 2025 toate vehiculele Hyundai Motor Group comercializate la nivel mondial sa fie bazate pe software.

Performantele si functiile vehiculelor vor putea fi actualizate de la distanta, oriunde si oricand, fara a fi necesara deplasarea la un centru service, ceea ce va conduce la imbunatatirea valorii reziduale.Serviciul, introdus initial in anul 2021, va fi extins la nivel global incepand cu anul 2023 pentru modelele din regiunile compatibile cu aceste servicii de conectare online(CCS).

Anul viitor, Grupul va oferi, de asemenea, servicii FoD (Feature on Demand). Datorita optiunilorde selectare si de achizitionare a functiilor preferate, clientii vor avea libertatea de a personaliza permanent vehiculele in functie de stilul de viata.

Cantitatea mare de date generata de cele 20 de milioane de vehicule incluse in cadrul serviciului de conectare online va oferi o baza pentru dezvoltarea ulterioara a serviciilor personalizate, obiectivul Hyundai Motor Group fiind de a raspunde cat mai bine cerintelor individuale ale clientilor si de a gestiona rapid si fiabil aceste volumede date.

Noua generatie a platformei EV, pentru a accelera transformarea SDV

Planul Hyundai Motor Group este de a reduce semnificativ timpul alocat proceselor de productie in masa (cum ar fi planificarea, proiectarea si fabricarea) prin dezvoltarea unei platforme hardware si software, care va permite partajarea componentelor de catre mai multe segmente de vehicule, pentru o dezvoltare mai eficienta a modelelor si pentru costuri mai reduse.

Software-ul, care poate fi actualizat continuu, va imbunatati capacitatea Hyundai Motor Group de a beneficia de fluxuri de venituri sigure si stabile, prin oferirea de functii noi si prin utilizarea datelor selectate pentru servicii personalizate, in functie de cerintele clientilor. Profitabilitatea Grupului va fi, de asemenea, imbunatatita, prin diminuarea timpului de dezvoltare a vehiculelor si reducerea costurilor, datorita standardizarii platformelor.

De asemenea, in 2025, Hyundai Motor Group va prezenta vehicule bazate pe doua noi platforme EV – eM si eS – care vor fi create pe baza arhitecturii modulare integrate (IMA) a Grupului. Platforma eM este dezvoltata special pentru vehicule electrice din toate segmentele si va asigura o autonomie mai mare cu 50% la o singura incarcare, comparativ cu vehiculele electrice actuale. Totodata, eM a fost proiectata si pentru a accepta tehnologia de condus autonom de nivel 3 (sau mai mare), respectiv actualizari OTA.Platforma eS va fi dezvoltata ca o baza pentru vehiculele electrice utilitare (PBV), cu o structura foarte flexibila, care sa raspunda cerintelor si sa asigure solutii personalizate companiilor din domeniul curieratului, logisticii si car-hailing.

„In 2025, Hyundai Motor Group va prezenta vehicule bazate pe doua platforme: eM – dedicata vehiculelor electrice pentru pasagerisi eS – o platforma destinata exclusiv vehiculelor comerciale”, a declaratPaul Choo Executive Vice President of Head of Electronics & Infotainment Development Center – Hyundai Motor Group.„Aceste noi platforme evolueaza pe baza arhitecturii modulare integrate Hyundai Motor Group, care va permite imbunatatirea standardizarii si modularizarii componentelor de baza ale vehiculelor electrice, cum ar fi bateriile si motoarele, oferind in acelasi timp avantaje in domenii adiacente EV.”

IMA va facilita standardizarea si modularizarea componentelor de baza ale vehiculelor electrice. De exemplu, prin standardizarea bateriilor si motoarelor electrice – care momentan variaza in functie de modelul de vehicul electric – Grupul va utiliza in mod flexibil componente pentru toate modelele, contribuind la extinderea gamei in mod eficient.

Grupul integreaza in acelasi mod si controlerul vehiculului. Pana acum, pentru a actualiza functiile vehiculelor, era necesar ca software-ul sa fie actualizat separat pentru fiecare controler. Insa, un controler integrat ofera o solutie care imbunatateste sistematizarea si eficienta acestui proces. Astfel, numarul total de controlere poate fi redus semnificativ, prin integrarea componentelor electrice mai putin relevante, gestionate de controlere importante.

Controlerul integrat va permite dezvoltarea eficienta a diferitelor segmente de vehicule si de modele strategice, optimizate in functie de regiune, facilitand procesul de adaugare a noilor functii si de imbunatatire a performantelor. Ciclul actualizarilor software va fi redus, iar frecventa acestora va creste. De asemenea, tehnologia permite Grupului sa raspunda rapid si flexibil nevoilor clientilor si ale pietei, aflate intr-o continua schimbare.

Sistemul multimedia si sistemul avansat de asistenta pentru conducatorul auto (ADAS) ale Grupului sunt imbunatatite prin utilizarea celei mai noi tehnologii bazate pe controler integrat. Pana in 2025, vor fi integrate treptat si controlerele pentru confort si pentru condus.

„Arhitectura electrica si electronica poate fi considerata ca o structura conectata organic, care imbunatateste functionarea componentelor sistemului electric al vehiculului”, a declaratHyung Ki Ahn, Vice President of Electronics Development Group. „Pentru a dezvolta tot mai multe componente electrice cu o eficienta sistematica, Hyundai Motor Group a ales sa implementeze „Arhitectura centralizata pe domeniu”, care structureaza grupuri si imparte controlerele vehiculului in patru categorii: confort, condus, multimedia si ADAS. Deoarece aceasta arhitectura reduce semnificativ complexitatea dezvoltarii si permite actualizarea rapida a software-ului, fara necesitatea modificarii manuale a controlerului, este ideala pentru a echipa diferite segmente de vehicule si modele specifice regiunilor, personalizate pentru diferite tari. De asemenea, ne permite sa raspundem flexibil la cerintele consumatorilor, pe aceasta piata aflata intr-o continua schimbare.”

Sistem revolutionar de operare prin conectare online (ccOS)

ccOS va reprezenta punctul central pentru indeplinirea obiectivului Grupului – de a prelua initiativa in furnizarea de solutii globale ingenioase de mobilitate. Platforma software ccOS poate fi integrata pe toate controlerele, contribuind la maximizarea performantelor hardware-ului datorita puterii ridicate de calcul.

Pentru a colecta si pentru a prelucra eficientcantitatea mare de informatii generata de vehiculele conectate,Grupul colaboreaza cu NVIDIA, o companie avansata tehnologic in domeniile inteligentei artificiale, recunoasterii si prelucrarii grafice, platforma de inalta performanta NVIDIA Drive® permitand prelucrarea unui volum mare de date, la viteza foarte mare. In 2015, Grupul a semnat cu NVIDIA un acord de dezvoltare a tehnologiei si realizeaza studii pentru aplicarea tehnologiei de conectare online la vehiculele de serie.

Pornind de la controlerele integrate si platforma de software dezvoltata intern, planul Hyundai Motor Groupeste de a imbunatati semnificativ competitivitatea in domeniul tehnologiei de condus autonom.

Sistemul avansat de operare ccOS al Grupului va accepta tehnologia software necesara pentru analiza si prelucrarea ultra-rapida a datelor furnizate de sisteme complexe, precum senzorii camerelor, radarele si sistemele LiDAR montate pe vehicule.

„Anul acesta, Grupul va integra sistemul Highway Driving Pilot (HDP) pentru Genesis G90, care utilizeaza tehnologia de nivel 3 pentru condusul autonom, bazata pe cea de-a doua generatie a controlerului integrat”, a declarat Woongjun Jang, Senior Vice President and Head of Autonomous Driving Center -Hyundai Motor Group. „Grupul dezvolta, de asemenea, sistemul Remote Parking Pilot (RPP) pentru condusul autonom de nivel 3.”

Grupul dezvolta cea de-a treia generatie a controlerului integrat – bazata pe semiconductorul de inalta performanta CPU – care va deveni fundament pentru cresterea productiei de vehicule de serie de nivel 3 de condus autonom, precum si pentru comercializarea nivelurilor 4 si 5. Noul controler integrat va asigura o viteza de calcul si mai mare, precum si un control mai eficient, prin utilizarea unuiCPU cu performante imbunatatite si integrarea mai eficienta a controlelor, comparativ cu ceade-a doua generatie a controlerului integrat, disponibila in acest moment. Totodata, va contribui la disiparea mai eficienta a caldurii, la reducerea nivelului de zgomot si la minimizarea costurilor de productie.

Crearea de servicii inovatoare si noi experiente de mobilitate

Hyundai Motor Group va realiza si o platforma noua de date, care va putea combina si prelucra informatii generate pe intreaga durata de exploatare a vehiculului, inclusiv fabricatia, productia si utilizarea.

„Platforma de date Hyundai Motor Group nu va fi utilizata doar pentru condus. Va avea un rol important si pentru imbunatatirea confortului si diversitatii experientei de mobilitate a clientului, tinand cont de intreaga durata de exploatare a vehiculului”, a declaratEunsook Jin, Executive Vice President and Head of ICT Innovation Division – Hyundai Motor Group. „Vom contribui totodatasi la crearea unui nou ecosistem de mobilitate, prin conectarea vehiculelor cu alte dispozitive, pe baza conectivitatii si scalabilitatii datelor.”

Aceasta platforma se va axa pe tehnologii capabile sa identifice modul in care sunt generate date in fiecare etapa a ciclului de exploatare al vehiculului, sa colecteze si sa analizeze selectiv informatiile necesare pentru a asigura servicii performante clientilor. Datele colectate cu ajutorul controlerului de inalta performanta al vehiculului vor fi prelucrate continuu si analizate prin intermediul tehnologieiperformante de invatare, pentru a asigura eficienta si viteza optime.

In acest sens, Grupul isi imbunatateste continuu capabilitatile privind personalul si resursele, pentru a genera informatii si servicii performante, prin prelucrarea rapida si continua a unor cantitati mari de date. Pe langa zecile de mii de vehicule conectate din lumea intreaga, datele vor fi colectate de la mai multe surse suplimentare, cum ar fi semafoarele, infrastructura si harta pentru navigatie prin satelit.In plus, Grupul planifica sa contribuie la crearea unui sistem nou de mobilitate, prin conectarea diferitelor dispozitive ale viitorului, pornind de la conectivitatea si scalabilitatea datelor.

Imbinarea tehnologiilor hardware si software va contribui la imbunatatirea si internalizarea tehnologiei de mobilitate, dar si la indeplinirea obiectivului Hyundai Motor Group, de a deveni lider in domeniul solutiilor de mobilitate ale viitorului.

Mobilitatea viitorului si noile provocari

Strategia pe termen mediu si lung a Grupului va oferi o noua perspectiva asupra serviciului de mobilitate.

„Prin miscare intelegem mai mult decat deplasarea intre doua locatii. Ne referim la intreaga calatorie, din momentul in care plecati de la domiciliu si va intalniti cu prietenii, la activitati precum incarcarea autovehiculului, cumparaturile, masa si in final revenirea la domiciliu”, a explicat Chang Song, President and Head of TaaS (Transportation-as-a-Service) Division – Hyundai Motor Group.„Mobilitatea bazata pe software va asigura utilizatorului o experienta integrata, bazata pe datele complexe despre mobilitate si inteligenta artificiala, care interpreteaza intentiile utilizatorului si contextul. Astfel, este asigurata o conectivitate perfecta pe parcursul tuturor calatoriilor.”

Pentru pastrarea pozitiei de lider in asigurarea de solutii de mobilitate, Hyundai Motor Group va infiinta un centru global de software, care va raspunde prompt la modificarile de mobilitate ale viitorului, dintr-o perspectiva pe termen lung. Noul centru va dezvolta dispozitive si solutii de mobilitate bazate pe software, care depasesc domeniul vehiculelor si patrund in cel al logisticii si mobilitatii. De asemenea, Grupul va implementa un sistem pentru dispozitive de mobilitate dezvoltate personal, care asigura conectarea la smartphone-uri si dezvoltarea de tehnologii si activitati care permit conectarea si controlarea dispozitivelor de mobilitate cu un singur sistem de operare, facand posibil condusul autonom.

Pana in 2030, Hyundai Motor Group va investi 18 trilioane de won (12,83 miliarde USD) in sectoare precum centrul global pentru software si sediul departamentului de cercetare-dezvoltare, pentru a imbunatati performantele software-ului utilizat pentru dezvoltarea SDV. De asemenea, Grupul va angaja unii dintre cei mai buni dezvoltatori de software din lume si va realiza dispozitive si servicii care prioritizeaza UX, pentru a aduce experiente noi pe piata mobilitatii.

Tehnologie pentru o noua era a mobilitatii

„Astazi, Hyundai Motor Group a prezentat conceptele tehnologice, strategiile si scenariile viitorului aferente vehiculelor bazate pe software, care reprezinta bazele mobilitatii viitorului”, a declarat Chung Kook Park, President and Head of R&D Division – Hyundai Motor Group.„Abordarea noastra integrata va permite Hyundai Motor Group sa fie in avangarda transformarii domeniului mobilitatii. Pe parcursul tranzitiei de la teorie la practica a acestor inovatii tehnologice, Hyundai Motor Groupva dezvalui potentialul automobilului viitorului si va deschide noi cai de imbunatatire a experientei clientului si de a promova un nou stil de viata, mai intens.”

Hyundai Motor Group va continua sa dezvolte si binecunoscutele modele, pentru a raspunde cerintelor actuale ale clientilor. Ofertele Grupului au fost mereu apreciate, asa cum reflecta premiile acordate in intreaga lume modelelor electrice ale marcilor Hyundai, Kia si Genesis. Tehnologiile SDV ultramoderne -cum ar fi sistemul multimedia, sistemul de conectivitate si ADAS – sunt deja foarte apreciate de clienti, iar odata cu dezvoltarea rapida a tehnologiei, apar noi posibilitati, tot mai diversificate. Toate acestavor contribui la pozitionarea Hyundai Motor Group in avangarda constructorilor care ofera noi solutiide mobilitate, pe masura ce societatea se dezvolta, mijloacele de transport evolueaza si vehiculele bazate pe software nu mai reprezinta o noutate.